14 Resultat(en)

Torenplein 1, 4724 BX te Wouw

Monumentnummer: 39627
Provincie: Noord-Brabant

R.K. Kerk van St. Lambertus. Laatgotische kruiskerk, in 1882 gerestaureerd, in 1944 grotendeels verwoest, restauratie voltooid in 1951. Bestaande uit een zesdelige gesloten koor, geheel met natuursteen bekleed transept, een...

Bij Markt 14, 4724 BK te Wouw

Monumentnummer: 467867
Provincie: Noord-Brabant

Twee hardstenen pompen uit 1768, bekroond door het gemeentewapen en een siervaas.

Bergsestraat 45, 4724 CA te Wouw

Monumentnummer: 467873
Provincie: Noord-Brabant

Voormalige R.K. Pastorie, gebouwd in de 16e eeuw, verbouwd in de 18e en 19e eeuw. Hardstenen deuromlijsting uit 1727 met gesmeed ijzerwerk voor het bovenlicht.

Hoofdweg 186, 9421 PD te Bovensmilde

Monumentnummer: 482941
Provincie: Drenthe Complexnummer: 482940

Inleiding Nederlands Hervormde KERK met historisch orgel, gebouwd in 1868-1869 in Waterstaatsstijl en ingewijd op 30 januari 1870. Gevelsteen met opschrift: "Gebouwd Anno 1869". In 1975-1976 werd de kerk gerestaureerd in...

Hoofdweg 185, 9421 PD te Bovensmilde

Monumentnummer: 482949
Provincie: Drenthe Complexnummer: 482940

Inleiding PASTORIE gebouwd in 1862 in een enigszins Eclectische trant. In opdracht van de kerkvoogdij werd door Architectenbureau P. de Groot (Meppel) een restauratieplan gemaakt en uitgevoerd in 1975. De oostelijke aanbouw...

Schoolstraat 3, 4724 BJ te Wouw

Monumentnummer: 517251
Provincie: Noord-Brabant Complexnummer: 517250

Inleiding. SCHOOL gebouwd in 1913-14 naar ontwerp van J. van Groenendaal met kenmerken van de Neo-Renaissance. De langgerekte school ligt ver van de rooilijn, op de hoek van de Schoolstraat met de Doeldreef. Omschrijving. De...

Schoolstraat 1, 4724 BJ te Wouw

Monumentnummer: 517252
Provincie: Noord-Brabant Complexnummer: 517250

Inleiding. ONDERWIJZERSWONING, gebouwd in 1913-14 naar ontwerp van J. van Groenendaal met kenmerken van Neo-Renaissance. De woning staat haaks op Schoolstraat, de zijgevel grenst aan de rooilijn. Tussen school en woning is...