Everwijnstraat 11, 4101 CE te Culemborg
Restant van de 14e eeuwse stadsmuur, westelijk van de Lanxmeersepoort, van belang uit oogpunt van krijgshistorische waarde.
10 Resultat(en)
Restant van de 14e eeuwse stadsmuur, westelijk van de Lanxmeersepoort, van belang uit oogpunt van krijgshistorische waarde.
Vesting Geertruidenberg. Algemeen. De overblijfselen van de in 1833-37 aangelegde VERSTERKINGEN zijn in de jaren 1952/53 geheel gerestaureerd. De Wallen, buitenwerken en grachten aan de noord- en westzijde van de stad, met o...
OUDE VEST. Restant van de middeleeuwse vestinggracht ter breedte van 10 tot 15 meter, gelegen buiten het zuidelijk deel van de hoofdgracht, volgens een halfcirkelvormig beloop. De gracht kruist de Nieuwpoortseweg op pl.m. 200...
Resten van de verdedigingswerken. Singels. Het beloop van de in 1870 geslechte wallen der versterkingen uit 1622 en 1701 rond de in 1534 vv. uitgebreide stad wordt nog aangegeven door de gespaard gebeleven grachten, die in...
Inleiding In Functionalisme omstreeks 1914 naar een ontwerp van architect ir. Ch.H.J. Driessen gebouwd BETONVIADUCT. Het betonviaduct vormt een van de kunstwerken over de spoorlijn Heerlen-Schin op Geul in het zuid-oostelijk...
Inleiding De KADEMUREN vanaf de spoorbrug tot en met het Pothoofd vormen een onderdeel van de totale 16e en 17e eeuwse vesting Deventer, waarbij sprake is van een voor die periode typerende vestingaanleg met een rivierfront...
Inleiding VIADUCT over de spoorlijn Groningen - Assen, gebouwd in 1920 na de aanleg van een rangeerterrein bij Onnen. Door de aanleg van het rangeerterrein (1916-1920) moest de verbindingsweg tussen de dorpen Onnen en Glimmen...
Inleiding Betonnen VIADUCT uit 1928 naar ontwerp van J.P. van Muijlwijk (directeur Gemeentewerken Arnhem) en uitgevoerd door de firma NV Werninks's Betonfabriek uit Leiden. Het viaduct (d.i. de Apeldoornseweg) voert scheef...