Doarpswei 10, 8658 LK te Greonterp
Klokhuis bestaande uit gemetselde onderbouw bekroond door houten dak met spits, waarin klankborden. Mechanisch torenuurwerk Wielinga, Franeker, eerste kwart 20e eeuw.
28 Resultat(en)
Klokhuis bestaande uit gemetselde onderbouw bekroond door houten dak met spits, waarin klankborden. Mechanisch torenuurwerk Wielinga, Franeker, eerste kwart 20e eeuw.
1. Moerputtenbrug Inleiding Circa 600 meter lange doorlaatbare spoorbrug, in de jaren 1882-1885 gebouwd als onderdeel van de Langstraatspoorweg door het Bossche Inundatieveld, nu natuurgebied De Moerputten. Omschrijving De...
Inleiding Circa 33 meter lange spoorbrug over de Bossche Sloot, "Venkantbrug", voor zover gelegen op het grondgebied van de gemeente Heusden, in 1886 gebouwd als onderdeel van de Langstraatspoorweg. Omschrijving De geklonken...
Inleiding Stalen SPOORBRUG, bestaande uit een draaibrug en een vaste brug over het Amstel-Drechtkanaal, die onderdeel uitmaakt van het voormalige spoorwegtraject tussen Uithoorn en Mijdrecht aan de lijn Aalsmeer-Nieuwersluis...
Inleiding SPOORBRUG in de spoorlijn Maastricht-Hasselt, 1854-1856, naar ontwerp van J.A. Kool, kolonel der Genie b.d.. In 1975 werden de bakstenen bruggehoofden deels gepleisterd en aan weerszijden voorzien van een nieuwe...
Inleiding In Functionalisme omstreeks 1914 naar een ontwerp van architect ir. Ch. H. J. Driessen gebouwd BETONVIADUCT. Het betonviaduct vormt een van de kunstwerken over de spoorlijn Heerlen-Schin op Geul in het zuid...
Inleiding In Functionalisme omstreeks 1914 naar een ontwerp van architect ir. Ch. H. J. Driessen gebouwd BETONVIADUCT. Het betonviaduct vormt een van de kunstwerken over de spoorlijn Heerlen-Valkenburg in het zuid-oostelijk...
INLEIDING Restant van de voormalige KATOENSPINNERIJ, gebouwd in 1839 in opdracht van de Maatschappij van Weldadigheid. Functioneerde als katoenspinnerij onder de naam 'Het Stoom' (vanwege de toenmalige aanwezigheid van een...