Geverik
DUIKER. Rode bakstenen duiker, die zich tussen de twee kleinere vijvers in landschapsstijl bevindt. De duiker is in 1967, toen het oorspronkelijke tongewelf grotendeels instortte, van een nieuwe pijp-vormige doorlaat voorzien...
10 Resultat(en)
DUIKER. Rode bakstenen duiker, die zich tussen de twee kleinere vijvers in landschapsstijl bevindt. De duiker is in 1967, toen het oorspronkelijke tongewelf grotendeels instortte, van een nieuwe pijp-vormige doorlaat voorzien...
Inleiding Dijkcoupure in de Polderdijk, een binnendijk tussen de Poortvliet en Malland polder en de Klaas van Steeland polder; aangebracht ingevolge de dijkverhogingen na de overstroming van de Nieuw Strijenpolder in 1894. De...
Inleiding BROUWERIJ EN MOUTERIJ De Keizer, 1870, kwam voort uit een in 1758 door Hubert Vlieckx opgerichte brouwerij, genaamd "In den dobbelen Sleutel". Deze brouwerij ging in 1827 over in handen van Nicolaas Antonius Bosch...
Inleiding DUIKER, 1867, gesitueerd in het talud van de Bosscherweg, vormt de verbinding tussen Zuid-Willemsvaart en Voedingskanaal. De duiker is aan de zijde van het Voedingskanaal voorzien van een nieuw afsluitmechaniek...
Omschrijving Aan de westzijde van het Wilhelminapark gelegen BRUGLEUNINGEN met een onder de weg gelegen duiker, als onderdeel van het parkcomplex. De imitatie-houtwerk leuningen zijn uitgevoerd in gietbeton. Waardering...
Inleiding. Het SEINHUIS naar ontwerp van Van Heukelom maakte deel uit van een centrale bediening van wissels en seinen. Deze centrale seininrichting werd ontworpen door C.G.J.W. Koopman, ingenieur der Maatschappij tot...
Inleiding SEINHUISJE behorend tot het stationscomplex Simpelveld. Datering XX a. De toegepaste bouwstijl is traditionalistisch. Op het complexterrein bevinden zich twee seinhuisjes. Dit seinhuisje betreft de zogenoemde Post I...
Inleiding SEINHUISJE behorend tot het stationscomplex Simpelveld. Datering XX a. De toegepaste bouwstijl is traditionalistisch. Op het complexterrein bevinden zich twee seinhuisjes. Dit seinhuisje betreft de zgn. Post II. De...