Amstel 115, 1018 EM te Amsterdam
v.m.Circus Carre (1887 door J.P.F.van Rossen en W.J.Vuyk). Gepleisterde gevel in eclectische neo-renaissancetrant, sterk sprekend gebogen dak.
49 Resultat(en)
v.m.Circus Carre (1887 door J.P.F.van Rossen en W.J.Vuyk). Gepleisterde gevel in eclectische neo-renaissancetrant, sterk sprekend gebogen dak.
Station N.S. Behoort tot de typengroep Hemmen-Dodewaard/Venray gekenmerkt door de voor de periode rond 1900 typische schilderachtige, asymmetrische compositie, met een ingangsloos hoofdblok dat de woning van de stationschef...
STATION N.S. Eilandstation van de Nederlandsche Centraal Spoorweg Maatschappij (1914). Pretentieloze, functionele architectuur van typische schouw in de wachtkamer. (de monumentale betekenis wordt in sterke mate ondersteund...
Hoofdstation N.S.. In 1863 gebouwd als Staatsspoorstation Klasse I. Het geheel witgepleisterde gebouw bestaat uit een twee bouwlagen hoog middendeel onder zadeldak, aan de voorzijde (met tympaan) ingedeeld in 9 vensterassen...
STATIONSGEBOUW met aardige perronoverkapping, van het zogenoemde 2e type uit en ontstaan in 1883 tijdens de 2e en 3e Staatsaanleg (periode 1879-1893). Het gebouw is gerestaureerd en inwendig geheel aangepast aan moderne eisen...
Inleiding STATIONSGEBOUW van de Dedemsvaartse Stoomtram Maatschappij gebouwd rond 1897, het jaar van de openstelling van het baanvak Lutten-Coevorden (als vervolg op het traject Hardenberg-Lutten uit 1886). Hiermee was de...
Inleiding Voormalig STATION van de Noordoosterlokaalspoorweg-Maatschappij (in latere jaren geexploiteerd door de Nederlandse Spoorwegen) gebouwd in 1903-1904 met kenmerken van de Art Nouveau-stijl naar ontwerp van E. Cuypers...
Inleiding SLUISKANTOOR MET SLUISMEESTERSWONING, aan drie zijden vrijstaand gesitueerd op een smalle, gebogen strook grond tussen de Eeldersingel en Bij de sluis met aan weerszijden voormalige schipperswoningen (1885), met...