Bloemgracht 77 A, 1016 KG te Amsterdam
Voormalige SUIKERRAFFINADERIJ DE SAAYER. Groot L-vormig pand met ingezwenkte halsgevel (1752). In de XIXd vernieuwde benedenhelft een gevelsteen waarop een zaaier en DE SAAYER AO MDCCLII.
28 Resultat(en)
Voormalige SUIKERRAFFINADERIJ DE SAAYER. Groot L-vormig pand met ingezwenkte halsgevel (1752). In de XIXd vernieuwde benedenhelft een gevelsteen waarop een zaaier en DE SAAYER AO MDCCLII.
Hoekpand, voormalige suikerraffinaderij met pakhuisgevel (XVIIa). Onderdeel van O.Z. Voorburgwal 316.
1. Moerputtenbrug Inleiding Circa 600 meter lange doorlaatbare spoorbrug, in de jaren 1882-1885 gebouwd als onderdeel van de Langstraatspoorweg door het Bossche Inundatieveld, nu natuurgebied De Moerputten. Omschrijving De...
Inleiding Circa 33 meter lange spoorbrug over de Bossche Sloot, "Venkantbrug", voor zover gelegen op het grondgebied van de gemeente Heusden, in 1886 gebouwd als onderdeel van de Langstraatspoorweg. Omschrijving De geklonken...
Inleiding Stalen SPOORBRUG, bestaande uit een draaibrug en een vaste brug over het Amstel-Drechtkanaal, die onderdeel uitmaakt van het voormalige spoorwegtraject tussen Uithoorn en Mijdrecht aan de lijn Aalsmeer-Nieuwersluis...
Inleiding SPOORBRUG in de spoorlijn Maastricht-Hasselt, 1854-1856, naar ontwerp van J.A. Kool, kolonel der Genie b.d.. In 1975 werden de bakstenen bruggehoofden deels gepleisterd en aan weerszijden voorzien van een nieuwe...
Inleiding In Functionalisme omstreeks 1914 naar een ontwerp van architect ir. Ch. H. J. Driessen gebouwd BETONVIADUCT. Het betonviaduct vormt een van de kunstwerken over de spoorlijn Heerlen-Schin op Geul in het zuid...
Inleiding In Functionalisme omstreeks 1914 naar een ontwerp van architect ir. Ch. H. J. Driessen gebouwd BETONVIADUCT. Het betonviaduct vormt een van de kunstwerken over de spoorlijn Heerlen-Valkenburg in het zuid-oostelijk...