Bij Amersfoortseweg 86, 7346 AA te Hoog Soeren
De z.g. "Echoput", gegraven bij de aanleg van de straatweg Amersfoort-Apeldoorn op last van Lodewijk Napoleon omstreeks 1810. Deze put diende voor de watervoorziening van de tolgaarder.
32 Resultat(en)
De z.g. "Echoput", gegraven bij de aanleg van de straatweg Amersfoort-Apeldoorn op last van Lodewijk Napoleon omstreeks 1810. Deze put diende voor de watervoorziening van de tolgaarder.
St. Servatiusbron, De reeds in 1595 vermelde bron heeft een ronde ommuring met een ijzeren bekroning, waarop onder een baldakijn een houten neogotisch beeld van St. Servaas staat. Poortje en Lod. XV-fragmenten van natuursteen...
1. Moerputtenbrug Inleiding Circa 600 meter lange doorlaatbare spoorbrug, in de jaren 1882-1885 gebouwd als onderdeel van de Langstraatspoorweg door het Bossche Inundatieveld, nu natuurgebied De Moerputten. Omschrijving De...
Inleiding Circa 33 meter lange spoorbrug over de Bossche Sloot, "Venkantbrug", voor zover gelegen op het grondgebied van de gemeente Heusden, in 1886 gebouwd als onderdeel van de Langstraatspoorweg. Omschrijving De geklonken...
Inleiding Stalen SPOORBRUG, bestaande uit een draaibrug en een vaste brug over het Amstel-Drechtkanaal, die onderdeel uitmaakt van het voormalige spoorwegtraject tussen Uithoorn en Mijdrecht aan de lijn Aalsmeer-Nieuwersluis...
Inleiding SPOORBRUG in de spoorlijn Maastricht-Hasselt, 1854-1856, naar ontwerp van J.A. Kool, kolonel der Genie b.d.. In 1975 werden de bakstenen bruggehoofden deels gepleisterd en aan weerszijden voorzien van een nieuwe...
Inleiding In Functionalisme omstreeks 1914 naar een ontwerp van architect ir. Ch. H. J. Driessen gebouwd BETONVIADUCT. Het betonviaduct vormt een van de kunstwerken over de spoorlijn Heerlen-Schin op Geul in het zuid...
Inleiding In Functionalisme omstreeks 1914 naar een ontwerp van architect ir. Ch. H. J. Driessen gebouwd BETONVIADUCT. Het betonviaduct vormt een van de kunstwerken over de spoorlijn Heerlen-Valkenburg in het zuid-oostelijk...