Oostenburgergracht 79, 1018 NC te Amsterdam
Admiraliteitslijnbaan. Ter diepte van vier traveeën bewaard gebleven deel, met trapeziumgevel (1660) waarin ten dele verticaal gekoppelde korfbogige vensternissen, festoenen en twee oeils-de-boeuf.
11 Resultat(en)
Admiraliteitslijnbaan. Ter diepte van vier traveeën bewaard gebleven deel, met trapeziumgevel (1660) waarin ten dele verticaal gekoppelde korfbogige vensternissen, festoenen en twee oeils-de-boeuf.
Op geknikte grondslag langs de Kostverlorenvaart in hout opgetrokken open HOUTLOODS, behorend bij de in oorsprong 17e-eeuwse paltrokmolen De Otter, waarbij het met rode pannen gedekte zadeldak tussen uitkragende puntgevels...
Door middel van een modern - buiten de bescherming vallend - tussenlid met de in oorsprong 17e-eeuwse paltrokmolen De Otter verbonden open HOUTLOODS, waarbij het met rode pannen gedekte zadeldak tussen uitkragende puntgevels...
Inleiding Twee vermoedelijk 19de eeuwse opslaggebouwen voor hout, tegenwoordig van de "Zierikzeesche Houthandel". In verband met de aan- en afvoer van de producten zijn de loodsen aan het water gelegen, dat via de Nieuwe...
Inleiding Houtopslagloods, gebouwd in 1905 voor houthandel van S. Posthuma IJzn. naar een ontwerp van G.F. Mastenbroek. De houtloodsdiende voor het opslaan en het drogen van hout. Ten behoeve van de luchtcirculatie zijn er...
Inleiding R.K. KERK, gewijd aan de H. Willibrordus, met KERKHOFMUUR. De kerk dateert in oorsprong van vóór 1480 en is in 1930-'31 aan de oostelijke zijde uitgebreid door architect H.W. Valk, waartoe het oude koor is gesloopt...
Omschrijving onderdeel 4B Terzijde van de molen een HOUTLOODS, XIX, opgetrokken in houten delen, overkapt met door pannen gedekt zadeldak. De houtloods herbergde het brandhout voor het kasteel, dat in de molen werd gezaagd...
Inleiding MOLENROMP. De wipmolen met de aanduiding 'Molen No. 5' is in 1623 gebouwd als schepradmolen voor de bemaling van de toen nog niet verveende polder. Na het uitvenen van het gebied is hij ingeschakeld bij de...