Boschstraat 51, 6211 AT te Maastricht
HUIS met smalle lijstgevel, XVIII A, waarin een kozijn van Naamse steen, waarvan het kruis verwijderd is. Bovenverdieping later. Pui modern. Dakkapel met gebogen fronton.
13 Resultat(en)
HUIS met smalle lijstgevel, XVIII A, waarin een kozijn van Naamse steen, waarvan het kruis verwijderd is. Bovenverdieping later. Pui modern. Dakkapel met gebogen fronton.
Inleiding. Twee tussen het Stationsplein en de Parallelweg gesitueerde ijzeren perronoverkappingen naar ontwerp van ir. G.W. van Heukelom in 1896 gebouwd door de Koninklijke Nederlandse Machinefabriek v/h E.H. Begemann te...
Inleiding Het GEMAAL van het polderwaterschap Oost- en Westdongeradeel werd in 1931 onder Interbellum-architectuur gebouwd en genaamd 'DONGERDIELEN', zoals op de voorgevel staat vermeld. De ontwerper is onbekend, maar het...
Inleiding PERRONOVERKAPPING uit 1899 van architect G.W. van Heukelom, bij het na-oorlogse station van Hengelo. Omschrijving De perronoverkapping heeft een Y-vormige plattegrond, met de twee poten aan de oostkant. De twee...
Inleiding BOEZEMGEMAAL 'De Hooge Boezem achter Haastrecht' (ook bekend als 'S.I. van Nooten) met machinistenwoning is in Electische stijl, blijkens een stichtingssteen in 1872 gebouwd als stoomschepradgemaal. Het is gebouwd...
Inleiding: PERRONOVERKAPPING met WACHTKAMER annex DIENSTGEBOUW uit 1912 van het station Geldrop. Het ontwerp is van architect ir. G.W. van Heukelom. De spoorlijn die westelijk van het hart van Geldrop ligt, verbindt Eindhoven...
Inleiding Het BOEZEMGEMAAL Wisboom dateert uit 1868 en is gebouwd in Traditioneel-Ambachtelijke stijl. Het Wisboomgemaal was van oorsprong een stoomgemaal dat bij Kinderdijk gebouwd werd ter versterking van de molens die de...
Omschrijving Het één verdieping hoge BOEZEMGEMAAL (1930/1931) op rechthoekige plattegrond is opgetrokken in bruine baksteen en wordt gedekt door een zadeldak waarop oranje verbeterde Hollandse pannen; overkragende houten goot...